I perioden 27.-30. januar samles Norsk katolsk bisperåds liturgikommisjon til arbeidsmøte. Gruppen møtes denne gangen på Mariaholm. Sr. Ragnhild Marie er medlem av kommisjonen og deltar på møtet.
Liturgikommisjonen er et offisielt kirkelig organ i Norge og består av representanter fra Oslo katolske bispedømme, Trondheim stift og Tromsø stift. Deres arbeid omhandler alt som vedrører endringer eller fornyelser i liturgien. Kommisjonen skal «koordinere arbeidet med nye liturgiske bøker på norsk og revisjonen av de eksisterende liturgiske bøker, samt rådgi og assistere Bisperådet, stiftene, menighetene og klostrene i liturgiske spørsmål».
Medlemmene i kommisjonen er; Biskop Bernt I. Eidsvig (formann), Msgr. Torbjørn Olsen (vise-formann), p. Mirek Kisiazek, p. Johannes Hung, p. Frode Eikenes, sr. Ragnhild Marie Bjelland, Ulf Schanche, Sigurd Hareide, Kristin Heffermehl og Arne Bergren, støttet av et sekretariat bestående av p. Ragnar Leer-Salvesen og Ole Martin Stamnestrø.

Brødrene i St. Dominikus kloster og søstrene ved Sta. Katarinahjemmet arrangerer katolske temadager også våren 2014. Temadagene går over tre lørdager fra kl. 11:00-14:00 og finner sted i vårt 
Søndag 19. januar besøker sr. Ane-Elisabet Mariakirken på Stabekk, hvor hun holder et innlegg ved Katolsk forum. Messen begynner kl. 11:00 og foredraget ca 12:30. Tema er Gud, bøker og edderkopper – Kan barnebøker føre oss tilbake til Gud?

Velkommen til samling i anledning Bønneuken for kristen enhet torsdag 16.januar. Møtet finner sted i
Onsdag 15. januar klokken 18.30 feirer biskop Bernt Eidsvig requiemmesse for msgr. Ralph Brown i kapellet på Katarinahjemmet. Msgr. Ralph Brown JCD var rettsvikar for Oslo katolske bispedømme fra 2006, og frem til sin død den 6. januar. Han ble 82 år gammel.
Fra fredag 10. til søndag 12. januar samles ledere og styre for Utstein Pilgrimsgard seg for et "inspirasjonsdøgn". Sr. Ragnhild Marie er gjest. Hun vil blant annet lede tidebønn og holde foredrag over temaet tidebønner og liturgi.